Po uwolnieniu dwudziestu Aralueńczyków drużyna "Czapli" wraz ze zwiadowcą Gilanem witani są przez króla Duncana z honorami. Okazuje się jednak, że władca ma nie lada zmartwienie - otrzymał właśnie od swego sojusznika Selethena wiadomość, że ktoś czyha na życie jego córki, Cassandry. Kiedy podczas polowania w przyzamkowym lesie Thorn udaremnia zamach na księżniczkę, a Czaplom udaje się schwytać skrytobójcę, król Duncan nie ma wątpliwości, kto będzie towarzyszył Gilanowi w misji unieszkodliwienia morderców. Od jeńca dowiadują się, że za zamachem stoją członkowie Sekty Skorpiona, którzy nie spoczną, póki nie osiągną celu... Gilan i Czaple raz jeszcze łączą siły. By ocalić Cassandrę, muszą popłynąć do Arydii, dostać się do twierdzy i dopaść tego, który zlecił zabójstwo księżniczki, a potem negocjować z płatnymi zabójcami, by odstąpili od zawartej umowy. Hal ma jednak jeszcze jeden problem - Ingvar zamierza opuścić drużynę. Dochodzi bowiem do wniosku, że z powodu swego słabego wzroku jest dla niej ciężarem... Czy Halowi uda się przekonać przyjaciela, by pozostał, czy Czaple wraz z Gilanem zdołają ocalić księżniczkę Cassandrę?
UWAGI:
5, 1 Wyrzutki, 2 Najeźdźcy, 3 Pościg, 4 Niewolnicy z Socorro, 6 Nieznany ląd, 7 Kaldera, 8 Powrót Temudżeinów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W królestwie Araluenu zachodzą nieuchronne zmiany, wymuszone przez nieubłagany upływ czasu. Król Duncan, złożony chorobą, nie może pełnić swych obowiązków, a regentką zostaje Cassandra, którą wspomaga mąż, Pierwszy Rycerz Królestwa, sir Horace. Halt i lady Pauline wiodą spokojniejsze niż ongiś życie, chociaż stale są na bieżąco ze wszystkimi sprawami dotyczącymi Korpusu Zwiadowców, któremu przewodzi Gilan. Tymczasem okrucieństwo losu przygniata ciężkim brzemieniem Willa. Przyjaciele ze wszystkich sił starają się przywrócić mu radość życia. Po burzliwej naradzie dochodzą do wspólnego wniosku: muszą mu znaleźć ucznia. Willa trzeba długo namawiać. I bardzo usilnie przekonywać. W końcu przystaje na propozycję przyjaciół, kompletnie nie zdając sobie sprawy, co go czeka...
Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo...
Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało.
Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
UWAGI:
2, 1 Wyrzutki, 3 Pościg, 4 Niewolnicy z Socorro, 5 Góra Skorpiona, 6 Nieznany ląd, 7 Kaldera, 8 Powrót Temudżeinów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hal wraz ze swą drużyną od pewnego czasu patrolują wybrzeże Skandii, eskortując statki handlowe i chroniąc je przed piratami. Czaple, przywykłe do większej aktywności, mają trochę dosyć monotonnego życia. Z radością przyjmują więc nową misję, zleconą przez oberjarla.
Łódź z trójkątnym żaglem wypływa jednak z rodzinnego Hallasholmu w wielkim pośpiechu, pozostawiając w porcie rozjuszonego Eraka, wykrzykującego niecenzuaralne pogróżki pod adresem Hala i jego nowej podopiecznej oraz wymachującego wściekle toporem.
Drużyna Hala wyrusza do Araluenu, by zmienić stacjonujących tam Skandian, któzy mają za zadanie ochronę miejscowej ludności przed napastnikami z Arydii - okrutnymi handlarzami niewolników. Jednak wszystkie plany biorą w łeb. Nawet wysłannik króla Duncana, dowódca Korpusu Zwiadowców, Gilan musi odłożyć na później realizację królewskiego zlecenia. Piraci złupili jedną z przybrzeżnych wiosek i porwali kilkunastu jej mieszkańców. Czy Halowi i Czaplom uda się uratować Aralueńczyków przed sprzedażą na targu w Socorro i przed strasznym losem niewolników?
UWAGI:
4, 1 Wyrzutki, 2 Najeźdźcy, 3 Pościg, 5 Góra Skorpiona, 6 Nieznany ląd, 7 Kaldera, 8 Powrót Temudźeinów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mieszkańcy Hallasholm niepokoją sie dziwnym zachowaniem swego oberjarla. Codziennie spaceruje po plaży, wypatrując czegoś w oddali. Trójkątny żagiel wciąż nie pojawia się na horyzoncie, jednak Erak dobrze wie, że Hal nie zrezygnuje z misji odzysaknia skradzionego Andomala i kiedyś wroci do domu.
UWAGI:
3, 1 Wyrzutki, 2 Najeźdźcy, 3 Pościg, 4 Niewolnicy z Socorro, 5 Góra Skorpiona, 6 Nieznany ląd, 7 Kaldera, 8 Powrót Temudżeinów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Surowy klimat, wysokie góry i rozległe pustkowia nie ułatwiają życia mieszkańcom Skandii. Dzień w dzień toczy się walka o byt. Nic dziwnego, że w tej nadmorskiej krainie każdy chłopak chce zostać wojownikiem. I to najlepszym z najlepszych. Zanim to jednak nastąpi, nastolatkowie są dzieleni na grupy, szkoleni i poddawaniu ciężkim próbom.
Zaczyna się twarda rywalizacja: drużyna przeciw drużynie, wyzwanie za wyzwaniem. Zwyciężyć mają najlepsi.
Hal Mikkelson, syn poległego w walce skandyjskiego bohatera i aralueńskiej matki, musi się bardzo postarać, by udowodnić swą wartość. Nie odziedziczył po ojcu potężnej postury i imponującej siły mięśni. Niepozorny, niewysoki, nieśmiały, Hal staje na czele jednej z drużyn, lecz "Czaple" nie przedstawiają się zbyt imponująco: Stig na przykład, choć potrafi się bić i ma krzepę, jest porywczy i nie umie trzymać języka za zębami; osiłek Ingvar ma kiepski wzrok; bliźniaki bezustannie się kłócą, a Jesper jest zwykłym złodziejaszkiem... Czy "Czaplom" uda się przekonać oberjarla Eraka, że zasługują na miano prawdziwych wojowników?
UWAGI:
1, 2 Najeźdźcy, 3 Pościg, 4 Niewolnicy z Socorro, 5 Góra Skorpiona, 6 Nieznany ląd, 7 Kaldera, 8 Powrót Temudżeinów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W ETAP-ie spędzili prawie rok. Przeżyli głód, zarazę, bezpardonową walkę o władzę. Przetrwali. Jednak zapłacili za to wysoką cenę.
Teraz, gdy ratunek jest na wyciągnięcie ręki, znów można pozwolić sobie na słabość. Przejrzysta bariera przyciąga jak magnes. Ludzie przestają pracować, z trudem budowana społeczność rozpada się jak domek z kart...
Radość jest jednak przedwczesna. Bariera nie znika. Jeszcze kilka dni, a najmłodsi mieszkańcy ETAP-u zaczną umierać z głodu na oczach bezsilnych rodziców.
UWAGI:
W haśle pseud., nazwa właśc. aut.: Michael Reynolds.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
NAZNACZENI ŚMIERCIĄ. NAZNACZENI PRZYJAŹNIĄ. UWIKŁANI w SIEBIE.
CYRA jest narzędziem w rękach brata - okrutnego tyrana rządzącego ludem Shotet. Dziewczyna samym dotykiem może sprawić każdemu niewyobrażalny ból, a nawet doprowadzić go do śmierci. Ale CYRA jest kimś więcej niż tylko narzędziem - to szybka, zwinna wojowniczka, a co najważniejsze, jest mądrzejsza, niż wydaje się jej bratu. L> AKOS pochodzi z miłującego pokój narodu Thuvhe, jego oddanie wobec rodziny nie zna granic. Niespodziewanie on i jego starszy brat zostają porwani przez wrogich żołnierzy Shotet. Kiedy AKOS wchodzi do świata CYRY, wszystko ich dzieli i wydaje się, że wrogość pomiędzy ich krajami i rodzinami stwarza barierę nie do pokonania. Stopniowo jednak oboje nabierają do siebie zaufania i stają się dla siebie coraz ważniejsi.
CZY ZDOŁAJĄ UWOLNIĆ SIĘ OD NARZUCONYCH IM RÓL, CZY PODDADZĄ SIĘ SWEMU PRZEZNACZENIU?